Alkohol,tobak och droger...

Hur ser ni på detta?

Jag har länge funderat över varför det har blivit så vanligt med att ungdomar dricker, röker/snusar och testar på droger.. hur kommer det sig att man vill testa på det? Jo för att man är så in i helvetes jävla nyfiken och man går självklart efter grupptrycker alltså det ens kompisar gör och man gör det för att passa in också. Jag kan inte säga att jag inte dricker för det gör jag faktiskt men jag gör det för att det är gott inte för att bli full, för det är sällan att jag blir så berusad faktiskt. Jag vill gärna ha kontroll över mig själv. Och jag har testat på att röka också och det fattar jag inte varför jag gjorde det, men tydligen bara för att "testa på". Men jag är inte stolt över det heller, och det tror jag inte att någon människa är. För jag har flera kompisar som har grymt svårt att sluta med att röka och dem vet heller inte varför dem börja med det. Jag förstår seriöst inte varför man börjar heller, samma sak med snusningen. Det är grymt vidrigt! Men man kan inte säga nej till människorna som gör det heller liksom, det är ju ändå deras val. Men man får fortfarande säga sin åsikt om det och det brukar jag oftast göra. Jag blir grymt stolt över folk som slutar att röka/snusa!

Men över till alkoholen, jag menar det är unga barn runt 12-14 år som redan börjar dricka jag menar, fan i den ålderna är dem bara ute efter att bli fulla och inte ens veta vem dem är.. seriöst, vad ser dem på att dricka ngt dem knappt vet vad dem är? jo för dem tycker att det är coolt.
Men det finns en sak som jag kan bli riktigt grinig över och det är det att jag har sagt att jag ska bli nykterist(inte för att det skulle hända) men då får jag kommentarer om att nej det kan du inte bli och blablabla, jag menar det är la mitt beslut om vad jag gör. Jag kanske har en anledning till att bli det, men nej då skulle inte jag bli accepterad för det eller vadå? vad vill ni ha fram av att säga så? Alkohol är ju förfan inte allt, det är en dricka som man bli påverkad av inget mer.. Drick vatten? nej exakt för ni är ute efter alkoholen. Jag kan säga direkt, jag gör mina egna drinkar efter vad jag GILLAR alltså dricker jag det för att det är gott.

Men som sagt, det är upp till varje person att avgöra vad man dricker och hur man dricker. Jag säger bara min åsikt.



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback