-Julafton?

Nu kan man nästan tro att det är julafton i min familj, eller iaf inte för min del..men för min bror. Mina föräldrar har vart i väg hela dagen och köpt kläder och saker till honom. Och jag har faktiskt ingen aning om varför dem håller på så här, liksom köper grejer till honom hela tiden. Och den enda anledning till varför dem gör så är att min bror inte har råd att köpa egna kläder för att han bor själv uppe i Sunne (värmland) och betalar mat osv. Men jag tycker inte direkt att det är rättvist att man gör så, det är inte snällt mot mig. Liksom.. varför är det så? Är inte jag lika mycket värd som min bror eller vad är problemet. Jag menar, bara för att jag får studiebidraget i handen så betyder väl inte det att det räcker till kläder. Dem vet ju inte hur mkt jag behöver. Det är inte rättvist, jag mår inte direkt bra av det. Och jag mår verkligen inte bättre av att höra varför dem gör som dem gör, han får saker HELA TIDEN!
Dem är aldrig hemma, jag får oftast laga mat till mig själv, får städa, tvätta. Väldigt mycket. Men jag vill ha en fritid också, vill kunna vara med kompisar. Men nej, den tiden jag får över efter att jag har gjort mitt måste jag göra läxor. Det är tröttsamt. Det värsta av allt är att mina föräldrar skyller på att jag aldrig är hemma på helgen, men är det konstigt att jag inte är det när jag inte får någon fritid på vardagarna? Nej det tkr inte jag.

Men nu ska jag inte sitta och peka ut dem, för dem är faktiskt bra föräldrar, men ibland mår man riktigt dåligt för det dem håller på med. Men jag älskar dem iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback